Wat is een brandmanual?
Om jouw identiteit te waarborgen, is het belangrijk dat jouw huisstijl wordt bewaakt. Voor onze klanten leggen we desgewenst een brandmanual aan, waarin exact staat omschreven waaraan een huisstijl moet voldoen. Dit huisstijldocument altijd een dynamisch document welke te allen tijde kan worden bijgewerkt. Iedereen die met jouw bedrijf gaat werken, kan via dit document lezen hoe de huisstijl elementen moeten worden toegepast.
Waarom een huisstijlhandboek?
Een merk is meer dan een logo en een slogan. Het is de betekenis achter een gezamenlijke doel als bedrijf. Het is belangrijk dat het voor iedereen binnen en buiten het bedrijf duidelijk is waar we voor staan en waar we naar toe willen. Een huisstijlhandboek is voor iedereen die werkt met het merk. Een brandmanual geeft richtlijnen die houvast geven bij het gebruik en consistent doorvoeren van de huisstijl van een merk. Door het volgen van deze specifieke huisstijl richtlijnen bij interne en externe communicatie ontstaat er een herkenbare en eenduidige uitstraling.
Wat staat er in een brandmanual?
Het huisstijlhandboek bestaat uit een logo en een vastlegging van vorm- en stijlkenmerken, zoals lettertype en kleurgebruik. Dit is voor correspondentiemiddelen (briefpapier, enveloppen, visitekaartjes), maar ook voor wervende uitingen (website, autobelettering, advertenties). De huisstijl heeft als doel: het creëren van eenheid in de profilering van het bedrijf als organisatie. Door de huisstijl een consequent en uniform door te voeren in interne- en externe communicatie wordt de herkenbaarheid versterkt.
Neem contact op
Mull2media ontwikkelt al jaren huisstijlen en brandmanuals, compleet naar de eisen en wensen van de klant. Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. Bij ons heb je betaalbare huisstijlen en handboeken, maar met behoud van service en kwaliteit. Mull2media hecht veel waarde aan persoonlijk contact, goede opmaak en eindcontrole.