Het beursseizoen gaat weer van start; 10 originele give-aways ter inspiratie

Geschreven door:
Roxanne is werkzaam bij Mull2media
Roxanne

Breng je merk tot leven

  • Creëer herkenning van je merk of onderneming
  • Jouw huisstijldragers op maat gemaakt
  • Professionele grafische ontwerpen

Gratis en vrijblijvend

Het beursseizoen is weer begonnen en dat betekent dat de voorbereidingen alweer in volle gang zijn. Tijd om goed over jouw stand na te denken; hoe trek je de aandacht van je publiek? Met de juiste give-aways! Het publiek heeft de gebruikelijke pennen, mokken en notitieboeken inmiddels wel gezien. In dit artikel geven we je 10 originele give-aways waarmee je een bezoekje aan jouw stand onvergetelijk maakt.

  • Teddybeer

    Een leuke teddybeer of andere knuffel klinkt misschien kinderachtig, maar het is een hele leuke mascotte voor jouw merk. Een schattige knuffel springt snel in het oog en speelt in op ons innerlijke kind. En knuffels zijn zeker niet ongebruikelijk voor grote merken. Zo heeft Hootsuite bijvoorbeeld hun logo leven ingeblazen met hun Owly knuffels.

  • Chocoladereep

    Deze spreekt misschien voor zich, maar wat lekkers is altijd een welkome begroeting bij jouw beursstand. Een leuk idee is om chocoladerepen uit te delen aan je bezoekers. Je kan deze lekkernijen in een leuk jasje te steken door een verpakking te bedrukken met jouw logo of een leuk design.

  • Paraplu

    In ons natte Nederland is dit een onmisbare accessoire. Vooral in de herfst en winter zijn paraplu’s veel te vinden in het straatbeeld. Maar hey, wat nu als je jouw logo zou drukken op deze paraplu. Dan heb je automatisch reclame in de regenachtige maanden. Dus deel de paraplu’s vooral uit!

  • Deken
    Nog een topper in de categorie ‘altijd leuk om te krijgen’: een deken. Want zoals een paraplu onmisbaar is tijdens de Nederlandse regenachtige dagen, is een deken in de winter ook niet mis. Kan de kachel weer een graadje omlaag, en dat is dan weer fijn voor de portemonnee. Een deken is op veel verschillende manieren vorm te geven, met een leuke illustratie, het logo van jouw organisatie of de kleuren van jouw huisstijl.

  • Hoodies en shirts

    Ook dit is geen onbekend merchandise item. Een leuk kledingstuk is nog steeds erg populair. Het voelt toch goed om weg te gaan van een beursdag met een lekkere warme hoodie in de tas. Geef een twist aan de standaard bedrukking met een logo en probeer bijvoorbeeld een tof ontwerp te maken dat op een andere manier inspeelt op jouw merk. Kleding met originele vormgeving wordt graag gedragen.

  • Planner
    Een hele fijne give-away voor de structuurjunkies onder ons. Planners liggen tegenwoordig op vele bureaus! Van ondernemers tot studenten, iedereen heeft baat bij een strakke planning. Dat maakt een planner de perfecte give-away op een beurs, want het spreekt vele doelgroepen aan.

  • Telefoonhouder
    De telefoonhouder is een grappige gadget voor tech liefhebbers, maar eigenlijk heel handig voor iedereen! Een telefoonhouder in de auto kunnen we allemaal gebruiken. En er bestaan nu ook houders die je op tafel kan zetten om je telefoon te ondersteunen. Zo neem je toch een betere houding aan dan wanneer je de telefoon vasthoudt. Je nek is je dankbaar.

  • Sokken
    Als we het over aanhoudende trends hebben dan zijn gekke sokken toch wel de winnaar. Bedrijven als Happy Socks draaien overuren en het lijkt nog lang niet over te zijn met deze rage. Ons advies is dus om in te spelen op de gekke sokken trend. Lukt het jouw merk om een tof design te maken waar mensen mee opvallen?

  • Drinkfles
    De drinkfles, nog zo’n give-away topper. Dit is een typisch item dat mensen altijd in de kast willen hebben. Kids kunnen ermee naar school en ouders nemen hem mee naar het werk. En daarbij is een drinkfles van afwasbaar plastic of glas ook nog eens super duurzaam. Zo kan je give-aways gebruiken ter promotie van je merk en draag je ook nog je steentje bij aan het beschermen van het milieu. Twee vliegen in één klap!

  • Kortingscode
    Een kortingscode lijkt misschien niet de meest voor de hand liggende give-away, maar op social media boeken veel bedrijven hier groot succes mee. Het is eigenlijk waar influencermarketing mee begonnen is. Sommige mensen willen liever geen spullen mee naar huis nemen, omdat ze bang zijn voor rommel. Voor hen is deze optie perfect, omdat je ze wel een leuk cadeau mee kan geven. En zo speel je weer een nieuwe klant in de hand!

Geef niet zomaar al je give-aways weg

Leuk hé, al die give-aways. Maar daar hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan. Het kan een geweldige manier zijn om publiek te trekken en je merk te promoten, maar je wil niet zomaar alles weggeven. Daarom kan je een aantal strategieën gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld een korte enquête afnemen of een aantal vragen stellen over je product of dienst om de interesse van de bezoekers te testen. Dit in ruil voor een toffe give-away.

In ruil voor contactgegevens

Je kunt er ook voor kiezen om in ruil voor contactgegevens van de bezoekers give-aways weg te geven. Dit is een effectieve manier om contactinformatie te verzamelen van klanten die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Je kunt deze informatie vervolgens weer gebruiken om contact op te nemen met potentiële klanten. Tip: voeg er een winactie aan toe! Bijvoorbeeld raad hoeveel snoepjes er in deze pot zitten.

Welke give-away mogen we voor jou produceren?

Zit er een give-away tussen die jij graag in jouw beursstand ziet liggen? Wij helpen je graag met de realisatie daarvan. Geen uitdaging is ons te gek. Stuur ons een mail, pak de telefoon en bel ons op 0314 – 36 15 16 of kom eens een kop koffie drinken. Dan bespreken we al je wensen.

Meest populaire berichten

Volg Mull2media op social media