De kracht van gedrukte magazines
Wil je de relatie met medewerkers, leden of bestaande klanten verstevigen én ben je op zoek naar nieuwe ambassadeurs? Geef dan zelf een magazine uit in de vorm van een personeelsblad, klantenmagazine, clubblad of jaarverslag. Niets werkt zo effectief als een magazine als het om naamsbekendheid gaat. Hiermee koppel je je merk in één keer aan een breed spectrum van interesses van je doelgroep. Mull2media gelooft echt in de kracht van gedrukte magazines. Lees in dit artikel waarom.
Bereik je doelgroep
Een magazine geeft je een platform om regelmatig en op een indringende manier bij je doelgroep binnen te komen. Letterlijk door de brievenbus en figuurlijk door jouw unieke content. Het is een ideaal middel om te vertellen wat en waarom jouw organisatie doet wat het doet. Het biedt ruimte voor interessante onderwerpen, goede verhalen en mooie fotografie. Daarbij blijft je boodschap verpakt in een magazine als tastbaar item liggen tot het opgepakt wordt.
Krachtig medium
Een magazine is een medium waar je de tijd voor neemt waardoor er meer kracht vanuit gaat. Online gaat alles gehaast en vluchtig. Met een magazine creëer je een moment van rust en aandacht. De look en feel van het drukwerk dragen daar aan bij: mooie pagina’s en een sterk bladritme die de lezer alle tijd doet vergeten. Zo ontstaan er meer mogelijkheden om iemand echt te raken. En als je de lezer weet te raken, kun je hem of haar ook in beweging zetten.
Magazines: intensief gelezen
Geprinte magazines worden intensiever gelezen dan digitale magazines. Uit onderzoek van Mediatest (marktonderzoeksbureau voor media- en communicatieonderzoek) blijkt dat ruim tachtig procent van de lezers een magazine grotendeels of in zijn geheel leest. Ook blijkt dat een papieren magazine beter wordt beoordeeld dan een digitaal magazine. Het past bij de beleving van een magazine; de meeste mensen willen een tijdschrift kunnen vasthouden en de mogelijkheid hebben er doorheen te bladeren.
Offline én online
Een magazine dwingt tot het ontwikkelen van content. De content die ontstaat, kan op een andere en heel uitgebreide manier ook een plek krijgen op je website en social pages en zo kunnen offline en online elkaar versterken. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid voor lezers om artikelen eenvoudig te delen met hun sociale netwerk en zo bij te dragen aan de marketing van de titel of het merk. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Magazine laten maken
Wil je ook een magazine laten vormgeven drukken? Dat kan voor zowel professionele als relationele doeleinden. Het is een uitstekende vorm van jouw personeelsblad, klantenmagazine, clubblad en jaarverslag. Tevens kunnen wij de redactie van het magazine verzorgen. Wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op met onze specialisten voor een vrijblijvend advies.