Het belang van een goed logo voor jouw bedrijf
Een logo is de belangrijkste factor in jouw communicatie. Het is het eerste wat een potentiële klant ziet en van groot belang om een goede indruk te maken. Het logo komt overal terug: op de website, op al het drukwerk, de social media, advertenties en alle andere reclame-uitingen. Klanten zullen jouw bedrijf gaan herkennen aan het logo en daarbij krijgen ze ook gelijk een bepaalde indruk. Waarom is een goed logo belangrijk en hoe ontwerp je een logo dat past bij jouw organisatie?
Waaraan voldoet een goed logo?
Je laat een logo maar één keer ontwerpen en borduurt daarop verder voor de huisstijl en website. Daarom is het van belang dat het logo tijdloos is en lang meegaat. Daarnaast is herkenbaarheid onmisbaar bij een goed logo. De (potentiële) klanten hoeven nog niks hebben gezien, maar zodra ze het logo zien herkennen ze het logo. Dit geeft een vertrouwd gevoel en een stukje herkenning. Een goed logo is authentiek, origineel en staat op zichzelf. Het moet uiteraard wel bij jouw bedrijf passen. Het laat zien wie je bent en wat je doet.
Product of dienst goed herkenbaar
Het is van belang dat je goed weet dat de formaliteit van jouw product of dienst is en om deze in verband te brengen met jouw logo. Zo kun je gebruik maken van meerdere kleuren en mooie organische lijnen in het logo. Maar je kunt ook kiezen voor een strak logo dat overzichtelijk en zakelijk overkomt. Het gaat er hierbij om dat het logo past bij wat het bedrijf doet. Er kan uiteraard ook wat persoonlijkheid in het logo worden verwerkt. Door middel van deze toevoeging kun jij je goed onderscheiden en ervoor zorgen dat jouw logo authentiek is.
Belangrijke elementen
Belangrijke elementen waar wij bij de logo ontwikkeling rekening mee houden zijn:
- Kleurgebruik
- Lettertype gebruik
- Beeldmerk
Het kleurgebruik is het belangrijkste aspect bij een logo ontwerp. Elke kleur brengt zijn eigen sfeer en uitstraling met zich mee. Ook het gebruik van een passend lettertype is bepalen voor de uitstraling van het logo. In de basis zijn er twee soorten lettertypes: schreefletters en schreefloze lettertypes. Welke het beste past bij jouw organisatie, kunnen we uiteraard toelichten. Dat is namelijk per bedrijf anders. Door gebruik te maken van een sterk beeldmerk of icoon in je logo, creëer je een herkenbaar beeld bij je klanten.
We maken graag een logo voorstel
Een goed logo is dus het gezicht van je organisatie of merk. Het straalt uit waar je voor staat. Een logo moet functioneel zijn. Het moet afgestemd zijn op je doelgroep. Kort gezegd: een goed logo zorgt voor herkenning, en draagt bij aan naamsbekendheid en identiteit. Bovendien onderscheid je je ermee van anderen. Met een logo kun je alle kanten op! Vanuit jouw visie gaan we graag aan de slag met een logo voorstel. Wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!