Nieuw logo, nieuwe huisstijl en vernieuwde website voor GOMA
Soms is het voor bedrijven tijd voor een nieuw elan. Het logo en de huisstijl zijn na verloop van tijd verouderd en mogen wel in een nieuw jasje gestoken worden. Zo dacht metaalbewerker GOMA in Hengelo Gelderland er ook over. Zij vroegen ons om mee te denken bij een opfrisbeurt van hun branding. Dit proces resulteerde in een nieuw logo, nieuwe huisstijl en vernieuwde website!
Bedrijfsidentiteit
Om de bedrijfsidentiteit en het imago van GOMA te veranderen en te verbeteren, hebben we eerst het bedrijf opnieuw geïdentificeerd. Aan de hand van een aantal brainstormsessies hebben we de kernwaarden, de missie, visie en strategie van het bedrijf bepaald. Deze uitgangspunten zijn verwerkt in een beknopt strategisch marketingplan, waarmee de organisatie meer houvast heeft en zich beter kan positioneren. Het is tevens een goed vertrekpunt voor de interne en externe communicatie.
Logo ontwikkeling
Het nieuwe logo is een doorvertaling van de bedrijfsidentiteit. Aan de hand van de uitkomsten uit het plan, hebben we daarom een viertal verschillende logo’s ontwikkeld en onderbouwd. Uiteindelijk viel de keuze op deze variant. Het logo bestaat uit hoofdletters en een dikker lettertype in de bedrijfsnaam. In de letter G zit een denkbeeldige schuine snede, welke verwijst naar de dienstverlening (plaatbewerking). De opvallende balk in de letter A staat voor de focus op het plaatwerk. Daaronder is een driehoekje geplaatst; dit staat voor het buigen van plaatmateriaal.
Huisstijl ontwikkeling
Met het nieuwe logo als uitgangspunt hebben we ook de verdere huisstijl ontwikkeld en zaken zoals het kleurgebruik, de fotografie en vormelementen bepaald. Alle eigenschappen van de huisstijl zijn vastgelegd in een huisstijlhandboek (brandmanual). De nieuwe huisstijl komt tot uiting in al het drukwerk, zoals het briefpapier, enveloppen en stickers, en reclamemiddelen rondom het pand, zoals reclameborden, bedrijfsvlaggen en baniervlaggen. Deze frisse look & feel zorgt dat het bedrijf een herkenbare en eenduidige uitstraling heeft.
Website ontwikkeling
Mull2media heeft ook de nieuwe website gerealiseerd. De site heeft een functioneel en dynamisch webontwerp, een duidelijke navigatie en een overzichtelijke projectenpagina. Belangrijk was om meer sfeer en beleving op de website te laten zien. Daarom hebben we stoere actiefoto’s laten maken bij hen op locatie. Deze hebben een belangrijke positie gekregen in deze online omgeving en zorgen voor een goede uitstraling. Uiteraard is de website responsive en geschikt voor alle apparaten. Hiermee heet GOMA een prima online visitekaartje!
Rebranding
Heeft jouw bedrijf ook een opfrisbeurt nodig? Wij kunnen jou helpen met een rebranding. Samen bepalen we de identiteit van jouw bedrijf en kunnen we zorgen voor een herkenbare huisstijl die daar volledig bij aansluit. Wil je weten wat Mull2media voor jou kunnen betekenen?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op!