Een verfrissend nieuw logo ter ere van het 40-jarig bestaan van IJssalon Friul
Voor de 40ste verjaardag van IJssalon Friul hebben wij een voorstel gemaakt voor een nieuw logo met bijpassende huisstijl. Na ruim 20 jaar met hetzelfde logo werd het wel tijd voor een kleine opfrisser. Het nieuwe logo is inmiddels akkoord en stap voor stap voeren we de huisstijl verder door. Hoe we dat doen en hoe het proces naar een nieuw logo en huisstijl eruitziet? Daar vertel ik je graag meer over.
Totstandkoming nieuw logo
Eerst gaan we natuurlijk samen om tafel om alle wensen en behoeften helder te krijgen. Na een prettig, verkennend eerste gesprek met Friul zijn onze vormgevers aan de slag gegaan. Met de volgende wensen is het nieuwe logo tot stand gekomen:
- Het oude logo als basis gebruiken
- Het woord patisserie is naar het Italiaans vertaald en toegevoegd
- Een klein grafisch element met een ijscoupe
- Kleuren: groen, turquoise en goud
- Het logo moet passen bij kleurrijke beelden
Natuurlijk zijn we heel benieuwd wat jij van het nieuwe logo vindt!
Verdere uitrol van de huisstijl
Nadat Friul uit verschillende varianten het nieuwe logo heeft gekozen, was het tijd voor de verdere uitrol van de huisstijl. Binnen de huisstijl hebben we een voorstel gedaan voor kleuren, typografie, briefpapier, visitekaartjes, flyers, actiecampagnes, papieren tasjes, stickers, stempelkaartjes, cadeaubonnen, bedrijfskleding en gevel/ raambelettering. Zo zie je maar weer, wij zijn van alle markten thuis. En natuurlijk is dit niet alles wat we kunnen leveren. Voor elke opdracht geldt dat we kijken waar de behoeften liggen en welke communicatiemiddelen daar het beste bij aansluiten. Voor Friul zijn de eerste producten al gerealiseerd, zoals je in de video hiernaast kan zien. En binnenkort volgt er meer!
Ga jij ook voor een beetje verfrissing?
Na het zien van de sfeerbeelden snappen we maar al te goed dat je snel een bezoekje brengt aan Friul. Wij kunnen wel zeggen dat ze daar het lekkerste ijs van Doetinchem verkopen! En wil je nou zelf ook een beetje verfrissing aanbrengen binnen je bedrijf? Dan staan wij in de startblokken om met jouw logo en huisstijl aan de slag te gaan. Meer weten? Neem dan even contact met me op via 0314 – 36 15 16 of stuur een mail. Zien we elkaar snel!
@mull2media Ice ice baby! De lekkerste ijsjes haal je bij onze klant Ijssalon Friul in Doetinchem. Ter ere van het 40-jarig bestaan kreeg hun logo een totale make-over en de nieuwe huisstijl voeren ze steeds verder door. Check ook even de stempelkaarten, bedrijfskleding en die overheerlijke ijscoupe 😍🍨 #icecream #iceicebaby #summer #summervibes #signing #logo #logodesign #bedrijfskleding #stempelkaart #vormgeving #graphicdesign ♬ origineel geluid - Mull2media